SUCG specjalizuje się m.in. w budowie tuneli. Według serwisu Rynek Infrastruktury, Chińczycy wyrażają duże zainteresowanie kontynuacją budowy drugiej linii metra w Warszawie. W 2014 r. włosko-turecko-polskie konsorcjum z Astaldi jako lider ma zakończyć budowę pierwszego odcinka drugiej linii za 4,1 mld zł. Potem władze stolicy zapowiadają starania o dotacje z budżetu UE 2014 – 2020 na wydłużanie metra w obu kierunkach.

Spośród chińskich firm budowlanych mieliśmy dotychczas doświadczenia z koncernem COVEC. Budował on w latach 2009 – 2011 dwa z pięciu odcinków autostrady A2 z Łodzi do Warszawy za blisko 1,3 mld zł. GDDKiA wyrzuciła wykonawcę z obu budów, a teraz bez skutku dochodzi od Bank of China i Import Export Bank of China 118 mln zł sum gwarancyjnych. Bez efektu domaga się też od wykonawcy kar umownych w wysokości 128 mln zł.

Chińczycy z SUCG są szczególnie zainteresowani inwestycjami w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Jak powiedział Cai Zhi, szef polskiego oddziału, strona chińska bardzo liczy na zmiany w polskim prawie, np. o umożliwienie zwiększenia wartości umowy, jeśli podniosą się ceny materiałów wykorzystywanych przez wykonawcę. SUCG czeka też na uruchomienie kredytów dla naszego regionu. Premier Chin Wen Jiabao podczas kwietniowej wizyty w Polsce zapowiedział, że będą one miały wartość 10 mld dol.