Sieć należąca do Zygmunta Solorza-Żaka wykorzysta nie tylko uruchomioną niedawno TV Mobilną.
Zmierzamy podobnie jak niektórzy konkurenci w kierunku pakietowanej oferty, do której oprócz TV Mobilnej spakujemy też inne oferowane treści w ramach projektów, takich jak Plusoczytelnia, Muzodajnia i inne nowości – powiedział DGP Wojciech Pytel, członek zarządu Polkomtelu.
Oferta Plusa wprowadzana będzie we współpracy z mającym tego samego właściciela Cyfrowym Polsatem. Obie spółki już sprzedają wzajemnie swoje usługi, ale to dopiero początek wspólnych działań. Do CP należy Telewizja Polsat, właściciel seriali, programów i filmów, które mają poszerzać ofertę Plusa, oraz platforma internetowa Ipla, która oferuje do nich dostęp przez internet. Menedżerowie obu spółek od początku roku analizują, w jakiej formie klienci Plusa będą zainteresowani zakupem dostępu do takich pakietów. Czy obok Muzodajni powstanie Serialodajnia? Wojciech Pytel przyznał jedynie, że kolejne nowości będą pojawiać się już podczas wakacji.
Polkomtel odpowiada w ten sposób na pakietową ofensywę Orange Polska, który wykorzystując sponsoring Euro 2012, ruszył z nową ofertą Orange Open, sprzedając takie usługi, jak internet stacjonarny, mobilny, a także telewizja w ramach współpracy z platformą n. Po I kw. 2012 r. Plus zajmuje drugie miejsce za Orange pod względem wysokości przychodów, ale już trzecie – po tym jak wyprzedził go T-Mobile – pod względem aktywnych kart SIM.
Reklama
Pakietyzacja usług będzie postępować, bo dla sieci komórkowych to ruch obronny, którego głównym celem nie jest zwiększenie przychodów, tylko zwiększenie lojalności klientów i zmniejszenie liczby ich odejść – tłumaczy Piotr Janik, szef analityków KBC Securities.
Reklama
Działania Orange i Plusa w trudnej sytuacji stawiają komórkowych konkurentów – T-Mobile i Playa. Nie mają za sobą tak silnego zaplecza, jak Plus w postaci Cyfrowego Polsatu i Polsatu ani jak w przypadku Orange Polska internetu stacjonarnego wspartego współpracą na polu telewizyjnym z platformą n. Z tego powodu nie mają z czego robić pakietów – dodaje Piotr Janik.
W trend rozwijania pakietów wpisują się też inni operatorzy. Netia uruchomiła niedawno telewizję, a Cyfrowy Polsat oprócz internetu i mobilnej telewizji dołożył klientom serwis do słuchania muzyki online Muzo. Podobnie postępują operatorzy kablowi, który włączają kolejne kanały HD, a także dołączają wideo na żądanie i nagrywanie.