Jak poinformował rzecznik GZM, Krzysztof Mejer, przygotowania do ogłoszenia przetargu są już zaawansowane.

Wkrótce zamierzamy ogłosić przetarg na przygotowanie tzw. SIWZ, czyli Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Następnie zostanie ogłoszony właściwy przetarg na dostawę energii do wszystkich miast, które wyrażą taką wolę - powiedział rzecznik.

Reklama

W połowie 2012 r. powinno już być wiadomo, kto będzie dostawcą prądu dla śląskich samorządów i ile uda się zaoszczędzić dzięki wspólnemu przetargowi. Udziałem w nim zainteresowane są nie tylko miasta tworzące GZM, ale także kilka innych gmin, m.in. Knurów, Radzionków, Ornontowice, Wyry i Mikołów.

Na deklaracje samorządów zainteresowanych grupowym zakupem energii zarząd Związku czeka do końca roku. Potem wszystkie gminy uczestniczące w projekcie podpiszą porozumienie i wyłonią lidera, który z kolei zleci GZM przeprowadzenie stosownych przetargów.

Reklama

Ze wstępnych deklaracji tylko 12 miast GZM wynika, że w pierwszym przetargu mogłyby one zamówić prawie 137 gigawatogodzin energii; to trzy czwarte ich zapotrzebowania m.in. w zakresie oświetlenia ulic i zaopatrzenia w energię miejskich instytucji.

Grupowy przetarg na zakup prądu to największy projekt GZM - związku, nazywanego potocznie Metropolią Silesia. Wśród innych priorytetów tej organizacji jest m.in. promocja metropolii; na ten cel w mijającym i przyszłym roku wydane zostanie w sumie ok. 4 mln zł, z czego ponad 3 mln zł pochodzi z funduszy europejskich.



Reklama

W przyszłym roku związek zamierza promować Metropolię Silesia m.in. na targach inwestycyjnych w Cannes i Mediolanie oraz - już po raz kolejny - w Monachium. Biuro GZM przygotowuje spójną multimedialną ofertę inwestycyjną miast metropolii, oferujących inwestorom prawie sto działek w 13 miastach. Metropolia chce też wspierać organizację Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Z inicjatywy GZM w 2012 r. odbędzie się także trzecia już edycja Metropolitalnej Nocy Teatrów. Rozwijany będzie uruchomiony w mijającym roku portal kulturalny "Pełnia Kultury". Po kilku miesiącach działalności ma on 3,5 tys. stałych użytkowników, którzy średnio generują ok. 100 tys. wejść na stronę miesięcznie.