Lider czuje na plecach oddech najcenniejszej krajowej marki bankowej - PKO BP, której wartość wzrosła o 3 proc. do 3,7 mld zł.

Dalsze miejsca w kolejności zajęły: PZU - 2,4 mld zł (spadek o 17 proc.), TP SA - 1,8 mld zł (wartość na tym samym poziomie co w ubiegłym roku) i Biedronka - 1,7 mld zł (wzrost o 27 proc.).

Reklama

Już dziewięć polskich marek ma wyceny powyżej miliarda złotych. Ich wartość trudno jednak porównywać z czołowymi globalnymi brandami. Biją one na głowę nie tylko polską czołówkę, ale też wszystkich uczestników zestawienia - w sumie ich marki są warte 57 mld zł. Na ponad czterokrotnie więcej wyceniana jest marka Coca-Cola, lider tegorocznego rankingu firmy Interbrand, wyceniana tam na 71,9 mld dolarów, czyli prawie 251 mld zł. Jeszcze większą przewagę ma zwycięzca rankingu BrandZ firmy MillwardBrown - marka Apple, wyceniana na 153,3 mld dolarów.