Spółka, niezrażona niewielkim zainteresowaniem akcjami BGŻ, nadal podtrzymuje plany debiutu na parkiecie w drugiej połowie roku.

Według dotychczasowych informacji Bank Pocztowy – którego udziałowcami obecnie są Poczta Polska (ma niespełna 75 proc. akcji) i PKO BP – zamierza sprzedać akcje nowej emisji. Uzyskane w ten sposób pieniądze chciałby przeznaczyć m.in. na rozwój akcji kredytowej.

Spółka podała wyniki za 2010 r. Udało jej się zwiększyć zysk z 6 mln zł w 2009 r. do 14,4 mln zł w roku ubiegłym. O ile wielkość zarobku tej instytucji nie przyprawia o zawrót głowy, o tyle wzrost liczby klientów robi już wrażenie. Bank obecnie obsługuje już 813 tys. klientów, czyli o 320 tys. więcej niż rok wcześniej. Ok. 55 proc. nowo pozyskanych osób wcześniej nie miało żadnego rachunku.

– To efekt rozbudowy sieci mikrooddziałów i zmiany podejścia do sprzedaży poszczególnych produktów – mówi Szymon Midera, wiceprezes Banku Pocztowego. Do końca czerwca Pocztowy planuje rozbudować sieć mikrooddziałów o 20. Razem ma ich być 50.