"Planujemy, że będzie to grudzień tego roku. Tak jest podpisany aneks z wykonawcą. Jest to bardzo trudna inwestycja, gdyż na tym samym terenie realizują swoje prace trzy podmioty, których trasy prac się krzyżują" - powiedział podczas konferencji prasowej prezes PKP Polskie Linie Kolejowe Zbigniew Szafrański. Wyjaśnił, że PLK robi wszystko, jako zamawiający, aby wyegzekwować terminy robót. "Co nie oznacza, że dokładnie z dniem wejścia w życie nowego rozkładu jazdy pojadą pociągi, bo jeszcze jest kwestia odbioru technicznego" - powiedział. Wyjaśnił, że ma nadzieję, iż uda się wkrótce rozstrzygnąć, który z przewoźników będzie obsługiwał pociągi do Okęcia. Będziemy robili wszystko, aby w styczniu można już było tam pojechać - zaznaczył.

Wcześniej spółka informowała, że opóźnień w ukończeniu inwestycji nie będzie - tory mają być gotowe do jesieni 2011 r. Szafrański poinformował, że budynek dworca Warszawa Wschodnia zgodnie z planem ma być ukończony na Euro 2012. Modernizacja dworca rozpoczęła się latem 2010 r. Remont całości ma się zakończyć w drugim kwartale 2012 r. - przed Euro 2012. Koszt inwestycji wynoszący 31 mln zł pokrywany jest z budżetu państwa oraz środków własnych PKP SA. Dworzec będzie wyremontowany tylko fragmentarycznie - nie będzie gruntownego remontu przejść podziemnych i peronów. Mają one być tylko częściowo zmodernizowane.

"Budynek dworca powinien być ukończony na Euro 2012. A jeśli chodzi o perony, to w zasadzie będzie cały czas możliwość korzystania z nich, dlatego, że zakres przebudowy peronów, oraz układu torowego, jest znacznie większy niż pierwotnie przewidywaliśmy" - powiedział. Wyjaśnił, że realizacja tego zadania, kiedy jednocześnie budowany jest przystanek Warszawa Stadion, spowodowałaby potworne perturbacje w ruchu pociągów. "Dlatego też zdecydowaliśmy się nie rozpoczynać tych robót, bo moglibyśmy wkroczyć w Euro 2012 z rozkopanym Dworcem Wschodnim. Dokonamy naprawy peronów, wiat i przejść w taki sposób, żebyśmy się nie wstydzili, kiedy goście do nas przyjadą" - powiedział.

Obecnie pociągi zatrzymują się nadal na Warszawie Wschodniej, ale budynek dworcowy jest zamknięty dla podróżnych. Bilety można kupić w prowizorycznych kasach biletowych. Są też tymczasowe kontenerowe poczekalnie i toalety.