Zainteresowane kupnem udziałów największego polskiego kolejowego przewoźnika towarowego są podmioty z Polski i Europy, ale także z innych części świata. "Oferty są analizowane. Na przełomie maja i czerwca poinformujemy oferentów, czy zakwalifikowali się na krótką listę wybranych inwestorów" - twierdzi rzecznik PKP, Łukasz Kurpiewski. Następnie będą prowadzone bardziej szczegółowe negocjacje.

Memorandum informacyjne, zawierające m.in. podstawowe informacje o sytuacji prawnej i ekonomiczno-finansowej spółki pobrało ok. 50 inwestorów. Oferty można było składać do czwartku.

PKP Cargo to największy w Polsce i drugi w Unii Europejskiej - po Deutsche Bahn - kolejowy przewoźnik towarowy. W ubiegłym roku przewiózł 119,4 mln ton ładunków, czyli o ponad 14 proc. więcej niż rok wcześniej. Największy udział (44 proc.) w przewozach PKP Cargo miał w 2010 r. węgiel kamienny (52,6 mln ton), czyli o 11,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Pozostałe najważniejsze grupy towarowe to: kamień, żwir i wapno (20,38 mln ton, 17,1 proc. udziału), metale i wyroby (10 mln ton, 8,4 proc. udziału) oraz koks i węgiel brunatny (7,97 mln ton, 6,7 proc. udziału).