W tym roku sieć licząca już 369 sklepów zamierza uruchomić w naszym kraju 87 nowych marketów. To dwa razy tyle co w poprzednim, kiedy otworzyła 42 nowe sklepy. Dla porównania w 2009 r. Tesco wzbogaciło się tylko o 24 markety. Na tegoroczne inwestycje brytyjska firma przeznaczy w sumie miliard złotych. Większość z zaplanowanych nowych sklepów to będą małe markety o powierzchni do 1 tys. mkw. To w nich firma upatruje największy potencjał. Głównie dlatego że łatwiej niż hipermarkety jest je lokalizować blisko osiedli mieszkaniowych, na których wciąż jest mało sieciowych sklepów spożywczych.

Firma zamierza też dalej rozwijać koncept Tesco Express, z którym zadebiutowała na polskim rynku w 2010 r. Do tego standardu dostosowanych ma być co najmniej osiem istniejących hipermarketów. Marka Tesco Extra to nowy format sklepów, który Tesco uruchomiło w minionym roku. Oferuje 45 tys. linii produktów oraz serwisy dodatkowe, takie jak optyk, punkt foto, telefonia i drogeria.

"W 2011 r. ruszymy też ze sprzedażą przez internet" - potwierdza też nasze wcześniejsze informacje Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska. Jak dodaje, usługa początkowo obejmie największe polskie miasta i będzie rozszerzana w kolejnych latach. Siłą sklepu oprócz niskich cen ma być szeroki asortyment. Dostawy realizowane będą bowiem z hipermarketów.

Do nowych inwestycji firmę zachęcają dobre wyniki. Obroty Tesco za rok finansowy 2010/2011 wyniosły 11,5 mld zł. To oznacza wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem o 9,1 proc. W sklepach Tesco co tydzień zakupy robi średnio 5 mln osób.