Pele został gwiazdą kampanii promującej giełdę papierów wartościowych w Sao Paulo, największą tego typu instytucję finansową w Ameryce Łacińskiej. Najsłynniejszy brazylijski piłkarz zachęca rodaków do inwestycji i korzystania z boomu gospodarczego w kraju.

69-letni Pele pojawił się osobiście na giełdzie, w eleganckim garniturze, aby rozpocząć kampanię. W jej ramach stacje telewizyjne będą pokazywać spot, porównujący Pelego do przedsiębiorstwa, którego akcje rosną lub spadają w rytmie kariery legendy futbolu. Od wzlotów, jak w mistrzostwach świata w Szwecji w 1958 roku, do upadków, jak na mundialu w Anglii osiem lat później.

Giełda w Sao Paulo liczy na to, że dzięki twarzy Pelego liczba klientów indywidualnych wzrośnie z 600 tys. dziś do pięciu milionów w 2015 roku. Brazylia jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się państw świata. Pod względem produktu krajowego brutto (półtora biliona dolarów w 2009 roku) zajmuje ósme miejsce na świecie, wyprzedzając m.in. Rosję i Indie.