W sumie ponad 30 samolotów pakistańskich linii lotniczych PIA (Pakistan International Airlines) będzie objętych zakazem. Pakistan podzieli tym samym los wielu podejrzanych linii z Konga, Rwandy, Sudanu, Afganistanu, Liberii czy Kirgistanu.
Co ciekawe, również coraz więcej rosyjskich linii lotniczych dostaje zakaz wchodzenia na obszar powietrzny Unii. Są to głównie linie, które latają na lotniska położone w azjatyckich republikach. Stan techniczny ich floty często woła o pomstę do nieba. Ponadto, Unia sądzi, że groźby zamachów terrorystycznych - ze strony choćby separatystów czeczeńskich - są na pokładach tych samolotów całkiem realne. Unia objęła już zakazem dziewięć rosyjskich linii: Aero Rent, Tatarstan, Atlant Soyuz, Aviakon, Zitotrans, Centre Avia, Gazpromavia, Lukoil, Russian Sky oraz Utair.
Dzisiejsza wiadomość o lotniczym embargu dla Pakistanu nie ucieszy na pewno turystów poszukujących wrażeń w odległych krajach i samych Pakistańczyków, którzy ludnie zasiedlili zachodnie kraje Unii.
Według Brukseli coraz więcej linii lotniczych nie gwarantuje bezpieczeństwa lotów. Chodzi głównie o fatalny stan techniczny maszyn i o brak procedur antyterrorystycznych na ich pokładach. Dlatego Komisja Europejska wciąż wydłuża tzw. czarną listę linii, które nie mają wstępu na obszar powietrzny Unii. Dziś trafił na nią Pakistan.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama