Latem z naszych skrzynek na listy powinny zniknąć ulotki firm proponujących zamówienie czegoś w zamian za supertajną wygraną w konkursie, której tak naprawdę nie ma. Handlowcy nie będą mogli umieszczać w reklamach tanich rzeczy, jeśli nie będą one cały czas dostępne w sklepach. Linie lotnicze nie będą miały prawa obiecywać biletów za złotówkę, gdy naprawdę są one o wiele droższe.
Jak pisze "Rzeczpospolita", taki właśnie ma być efekt wprowadzenia w życie ustawy o nieuczciwych praktykach handlowych. Obowiązywać będzie już od czerwca.
Ustawa ma dostosować polskie prawo do obowiązującego w Unii. Tam mamienie klientów obietnicami bez pokrycia zakazane jest od dawna. W Polsce, mimo że we wspólnocie jesteśmy dwa i pół roku, każdy obiecuje, co chce, byle tylko zachęcić klientów do kupienia danego towaru czy usługi.
Nie będą już mamić Cię cenami za złotówkę, gdy naprawdę są one wyższe. Nie naciągną Cię na obietnicę wielkiej wygranej. Nie przyciągną do sklepu tanim sprzętem, gdy go tam nie ma. Taki ma być efekt ustawy o nieuczciwych praktykach handlowych.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama