Najnowszym przykładem może być koreański koncern LG, który chcąc uatrakcyjnić swą nową serię telefonów, postanowił zaprosić do współpracy słynny włoski dom mody Prada. Wspólny telefon obu firm wejdzie na rynek już na początku przyszłego roku. Według bardzo skąpych wypowiedzi projektantów aparat ma łączyć najnowsze nowinki technologiczne (dużo funkcji multimedialnych) z awangardowym wyglądem.

Choć nie za bardzo wiadomo, co może kryć się za tym stwierdzeniem, wystarczyło, by telefon wzbudził powszechne zainteresowanie. Trafi on do sprzedaży we Włoszech, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech oraz w Azji.
Koreańczycy swoją akcję zaplanowali bardzo precyzyjnie. Już rok wcześniej wypuścili limitowaną serię telefonów trzeciej generacji wyposażonych w oryginalne obudowy projektowane przez znanego artystę Roberto Cavalliego. "Rozeszły się jak świeże bułeczki. Dlatego postanowiliśmy wrócić do tej idei. Tym razem z Pradą" - mówi Dariusz Marnic z polskiego oddziału LG.

Ale po podobne pomysły sięgają też inni producenci. Amerykańska Motorola wypuściła niedawno złoto-srebrną edycję modelu RAZR V3i sygnowaną przez słynny włoski dom mody Dolce & Gabbana, z kolei Samsung przy projektowaniu jednego ze swych telefonów współpracował z Giannim Versace. Jeszcze dalej poszła fińska Nokia, która utworzyła oddzielną spółkę – jej zadaniem jest projektowanie i sprzedaż drogich, luksusowych aparatów pod marką Vertu.

Niestety żadnego z tych oryginalnych aparatów nie można kupić w Polsce. Wyjątkiem jest tylko Samsung, który jako jedyny zdecydował się na tego typu akcję nad Wisłą.






Reklama