Niestety, aż 40 procent zagranicznych firm nie ma żadnych skojarzeń z Polską. Ale jeśli już coś o nas wiedzą, to najczęściej skojarzenia mają dobre. Pierwsze co przychodzi im na myśl, to wysoki wzrost gospodarczy. Jednak tylko 40 procent z nich uważa, że w Polsce działalność gospodarcza jest tania, a tylko co trzecia firma wierzy, że można liczyć u nas na produkcję towarów wysokiej jakości.

Zupełnie innego zdania są firmy, które zdecydowały się zaryzykować i zainwestowały w Polsce swoje pieniądze. Każdy, kto nie bał się i rozpoczął u nas produkcję, jest zadowolony z niskich kosztów oraz z wysokiej jakości produktów - wynika z raportu przygotowanego przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

Co ciekawe, dla inwestorów nie ma znaczenia sytuacja polityczna w kraju. Niewiele firm zawraca sobie głowę przepychankami polityków. Ważna za to jest przede wszystkim ogólna kondycja rynku, jego wielkość, a także to, że mogą sprzedawać swoje towary do państw z nami sąsiadujących.