Producenci urządzeń AGD liczą, że w tym roku dynamika sprzedaży jeszcze będzie dodatnia i sięgnie 2 proc. Dobre było I półrocze, sprzedaż zwiększyła się o 2,5 proc. Polscy konsumenci kupili urządzenia AGD za 1,8 mld zł. Chociaż dynamika jest znacznie gorsza niż w 2008 roku, kiedy sięgnęła 10 proc., to branża jest zadowolona. W wielu dużych krajach Europy notowane były spadki sprzedaży, dochodzące do 27 proc., jak w Hiszpanii.

"Wiele zależy od tego, jak sprzedaż będzie kształtowała się w drugimI półroczu. Zaczęło się dobrze, sprzedaż jest na razie lepsza niż w pierwszej połowie roku" – mówi Krzysztof Kudlek, dyrektor marketingu w Indesit Company Polska.

Podobnie uważa Wojciech Konecki, dyrektor generalny CECED Polska, organizacji reprezentującej przemysł AGD, który podkreśla, że dotychczas w drugim półroczu każdego roku sprzedaż była średnio o 50 proc. wyższa niż w pierwszym. "To zasługa sezonowości sprzedaży. Latem rośnie popyt na chłodnictwo, a od września na pralki i zmywarki. II półrocze to też okres remontów i kupowania nowego wyposażenia do mieszkań" – wyjaśnia Wojciech Konecki.

Więcej informacji: Tylko w Polsce sprzedaż AGD rośnie, w Europie już spada

p