Żabka wymieniana jest, obok Ruchu, wśród inwestorów, którzy mogliby być zainteresowani przejęciem wystawionych na sprzedaż przez spółkę Kolporter Sieci Handlowe saloników prasowych. "Ta sieć to łakomy kąsek dla Żabki ze względu na lokalizacje, w których znajdują się saloniki prasowe" – zauważa Adam Wroczyński, analityk handlu detalicznego w Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych.

Mieszczą się one zarówno w galeriach handlowych, pasażach dworców, metra jak i przy głównych ulicach oraz na osiedlach mieszkaniowych. "Te ostatnie dla Żabki, która działa w segmencie convenience, czyli na rynku małych będących blisko klienta sklepów, mają największe znaczenie" – twierdzi Adam Wroczyński.

Choć z drugiej strony, jak dodaje, Żabka pracuje nad rozszerzeniem swojej oferty o dania gotowe na wynos. Co oznacza, że lokale w centrach handlowych czy ruchliwych pasażach również mogłyby być dla niej atrakcyjne. Poza tym sytuacja finansowa Żabki jest dobra. Sieć notuje w tym roku kilkunastoprocentowe wzrosty sprzedaży.

Więcej informacji: Żabka może przejąć saloniki Kolportera

p