Wiceprezes zarządu firmy, Wojciech Antkowiak, liczy, że do grudnia uda się podwoić wynik. Niewątpliwie na korzyść marki Amica działa kryzys, który jest bardzo odczuwalny w Wielkiej Brytanii. To powoduje, że tamtejsi konsumenci w znacznie większym stopniu niż jeszcze rok temu zwracają uwagę na cenę kupowanych produktów. "Nasze produkty są średnio o 5 procent tańsze od konkurencji, do tego technologicznie nie ustępują urządzeniom zachodnich firm" – zauważa Wojciech Antkowiak.

Reklama

Jednak polskiej marce nie będzie łatwo walczyć o kolejne udziały. Brytyjski rynek AGD jest bowiem już mocno nasycony. Jego wartość jest niemal trzykrotnie wyższa w porównaniu z polskim, wartym około 1 miliard euro. Poza tym do największego gracza, jakim jest Grupa Indesit, należy 30,5 proc. udziałów, do Arcelika 11,5 proc. a do Boscha 9,5.

Więcej informacji: Kryzys sprzyja Amice

p