"Tylko Starbucks. Kompromis pozostawia niesmak", "Strzeż się tańszej kawy. Ta, wbrew pozorom, też kosztuje" - oto hasła, które towarzyszą najnowszej kampanii koncernu - czytamy w "The Wall Street Journal". Firma planuje zainwestować kilkadziesiąt milionów dolarów w długookresową kampanię, w której chce przekonać klientów, by nie rezygnowali z kawy Starbucka na rzecz tańszych sieci, bo to tylko pozorna oszczędność.

Reklama

>>>Lans w Starbucksie? Bez sensu

Kampania ta nie jest wymierzona w konkretną sieć, ale widać w niej nawiązania, np. do wcześniejszych reklam McDonalda. Światowy potentat fastfoodowy wystawił niedawno w Seattle, głównej siedzibie Starbucksa, billboard z hasłem "Cztery dolce to głupota". To wyraźna aluzja do średniej ceny, jaką trzeba zapłacić za kubek kawy w amerykańskich kawiarniach Starbucksa.

W tym tygodniu gigant kawowy ogłosił, że jego kwartalne zyski spadły o 77 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku.