"Koncern przetrwa i będzie potem silniejszy i bardziej konkurencyjny" - stwierdził prezydent USA. Chrysler wykorzysta tzw "Chapter 11", czyli ogłosi niewypłacalność i poprosi o ochronę przed dłużnikami. Ile z pożyczek będzie musiał oddać zadecyduje amerykański sąd. Obama zapowiedział też, że jego rząd dopilnuje, by gwarancje na samochody były honorowane.

>>>Fiat nie da Chryslerowi ani centa

Chrysler ma utworzyć spółkę z włoskim Fiatem, który zapewni amerykańskiemu koncernowi dostęp do swych paliwooszczędnych technologii i w zamian przejmie 20 procent jego udziałów. Chrysler będzie produkował samochody Fiata w swoich fabrykach i sprzedawał je pod swoją marką.

Zawarcie porozumienia prezes Fiata, Sergio Marchionne nazwał historycznym momentem dla Fiata i całego włoskiego przemysłu. "To ważny krok naprzód w działaniach na rzecz stworzenia nowych i solidnych fundamentów na przyszłość".

>>>Chrysler liczy na nowe technologie Fiata

Chrysler musiał zbankrutować, gdy nie dogadał się z wierzycielami w sprawie umorzenia prawie 7 miliardów długu. Banki, co prawda zgodziły sie przedłużyć agonię firmy, jednak 40 funduszy inwestycyjnych powiedziało stanowcze "nie".