Agencja Bloomberg powołując się na swoje źródła w Fordzie twierdzi, że zarząd koncernu jest mocno zdeterminowany, bo choć cierpi na brak gotówki nie chce korzystać z rządowego wsparcia finansowego.

Volvo, jak inni producenci, boryka się z ostrym załamaniem rynku samochodowego na świecie. W 2008 roku sprzedaż marki spadła w USA o 64 proc. W czwartym kwartale zeszłego roku Volvo miało stratę brutto w wysokości 736 mln dol.

Volvo byłoby ostatnią nieamerykańską marką, której pozbyłby się Ford. Przedtem sprzedał (w czerwcu 2008 r.) za 2,4 mld dol. Jaguara i Land Rovera indyjskiej firmie Tata Motors, a w 2007 r. Astona Martina. Sportową markę kupiło konsorcjum inwestorów za 931 mld dol.

Szukając nabywcy na Volvo Ford sondował też dwa inne koncerny samochodowe w Chinach: Chery Automobile i Chongqing Changan Automobile.