Kampania reklamowa "Max lokaty" pojawiła się w mediach w styczniu i lutym tego roku. W spotach telewizyjnych bank informował o swojej fantastycznej ofercie - lokacie oprocentowanej w wysokości 6 procent w skali roku. Jednak PKO BP zapomniało wspomnieć o bardzo ważnej rzeczy - że okres ten jest liczony od 18 marca 2008, a nie od dnia podpisania umowy. To bardzo istotna informacja, jednak konsument mógł się o tym dowiedzieć w placówce banku, podpisując umowę, a nie z reklamy.

UOKiK zadecydował, że to zbyt istotna informacja, żeby ją pominąć, więc zgodnie z ustawą nałożył na PKO BP karę w wysokości 10 proc. ubiegłorocznych przychodów, co daje kwotę 5,7 mln zł.

Dodatkowo bank będzie musiał umieścić na swojej stronie internetowej informację o decyzji urzędu, a także dwukrotnie opublikować tę informację na pierwszych pięciu stronach dziennika o ogólnokrajowym zasięgu.



Reklama