Inne

1. Apple

Inne

Autorem pierwszego logo Apple, którego projekt powstał w 1976 r., był Ronald Wayne. Przedstawiało one siedzącego pod drzewem Isaaca Newtona, a nad jego głową kołysało się jabłko. Kilka lat później logo odświeżył Rob Janoff. Znakiem rozpoznawalnym Apple'a stało się wówczas tęczowe jabłko. W 1998 r. firma zrezygnowała z wielokolorowej wersji na rzecz monochromatycznej, ale dostępnej w różnych kolorach. Dziś oficjalnym symbolem amerykańskiego giganta jest srebrno-chromowe nadgryzione jabłuszko.

Reklama

2. BP

Inne

Pierwszym logo brytyjskiego koncernu naftowego była zielona tarcza, na której widniały dwie żółte literki - BP (skrót od pełnej nazwy British Petroleum). Z czasem w jego miejsce pojawiło się zielono-żółto-białe słoneczko. Nowe logo ma odzwierciedlać zaangażowanie BP na rzecz wykorzystania alternatywnych źródeł energii (zwłaszcza słonecznej i biopaliw).

3. IBM

Inne

Stare logo IBM tworzył napis "International Business Machines" wpisany w kulę ziemską. Obecny znak firmy chwalony jest za "szybkość i dynamizm", z którym ma się kojarzyć IBM. Przy tym nowe logo nie jest skomplikowane, a zachowuje oryginalność.

4. Pepsi

Inne

W 2008 zmieniono logo Pepsi. Jednak nowy znak nie wydaje się zbyt znaczący. Jednak eksperci chwalą odważny pomysł lekkiego "skrzywienia" loga. Przy zachowaniu kolorystyki na napojach Pepsi jest widoczna nie fala, ale uśmiech. Dzięki dość łagodnej zmianie nie jest wykluczone, że Pepsi w ciągu kilku lat zdecyduje się na powrót do starego znaku.

5. Starbucks

Pierwszym logo, powstałej w 1971 roku sieci kawiarni, była naga syrena na brązowym tle. Jego pomysłodawcą był Terry Heckler, współzałożyciel Starbucksa. Logotyp, który odświeżono dopiero w 1992 r., obowiązuje do dziś. Oprócz koloru tła - z brązowego na zielone, zmieniono także wizerunek syreny. W maju 2008 r. powrócono na kilka miesięcy do pierwotnej wersji logo, jednak nie zostało one entuzjastycznie przyjęte. Wielu nie spodobał się wizerunek syreny z odsłoniętymi piersiami i rozłożonymi płetwami. Pod adresem kawowego potentata zaczęły padać obraźliwe docinki, wśród nich np. "Slutbucks" (z ang. slut - dziwka). Szybko więc przywrócono zielone logo.