Rozpoznawalność marki Penguins na amerykańskim rynku wzrosła w ciągu ostatnich trzech lat o 88 proc. Mimo, że do tej pory zespół zdobył Puchar Stanleya tylko dwa razy w latach 1991-1992, to i tak jest najbardziej kojarzony z ligą NHL. Rok temu drużyna dotarła do finału rozgrywek, ale ostatecznie przegrała z Detroit Red Wings - pisze amerykański "Forbes". Mimo kiepskich wyników sportowych "Pingwiny" są, według analityków, o wiele lepszą marką niż inne zawodowe zespoły z USA.

Reklama

>>> Google to najdroższa marka świata

Również strona internetowa drużyny cieszy się dużym zainteresowaniem. Jest to najczęściej odwiedzana witryna spośród drużyn ligi NHL. Ich mecze cieszą się największym zainteresowaniem kibiców. Na tak dużą popularność zespołu mają czołowi gracze. Gwiazdą drużyny jest najskuteczniejszy zawodnik sezonu - Jewgienij Małkin z Rosji oraz kapitan Sydney Crosby, który zajmuje trzecią lokatę na liście najlepszych graczy.