Tesco chce powalczyć z takimi potentatami, jak Saturn, Media Markt czy Euro RTV/AGD. Jego bronią będą telewizory pod popularną w Wielkiej Brytanii marką Technika. Na Wyspach zajmuje ona piąte miejsce.

- Pierwszy telewizor z nowej gamy jest już w sprzedaży. Pozostałe będą wprowadzane stopniowo, pełna oferta pojawi się pod koniec kwietnia - mówi Michał Sikora z biura prasowego Tesco Polska. Okrętem flagowym Techniki mają być telewizory o przekątnych ekranu 19, 22 i 23 cale.

Sieć nie ukrywa, że chce trafić do osób, które mają już telewizor. Perspektywy są znakomite, bo w Polsce w większości mieszkań jest tylko jeden odbiornik. Średnia dla Europy to 2,2, a dla USA - trzy.

Czy Tesco ma szansę zdobyć przynajmniej część intratnego rynku telewizorów, rosnącego u nas w tempie 10 proc. rocznie? Michał Kanownik ze Związku Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego twierdzi, że nie będzie to łatwe, bo najwięksi producenci mają w swojej ofercie pełną gamę produktową, a to oznacza, że dysponują także mniejszymi modelami.

>>>Więcej informacji: Tesco zamierza podbić rynek ofertą niewielkich tanich telewizorów


p