Paliwowe stacje wzbogacą ofertę o usługi hotelowe, zapowiada "Puls Biznesu". Statoil, BP, Shell, Orlen i Lotos szykują noclegową ofensywę. Głównie przy autostradach. O wejściu w rynek hotelarski myśli Statoil, mający u nas 291 stacji benzynowych. Norwegowie mają szczególnie dużo do zrobienia: motele działają zaledwie na ich dwóch stacjach franczyzowych. Firma intensywnie szuka branżowych partnerów do tworzenia miejsc noclegowych.

Shell (381 stacji) uruchomi w tym roku dwa hotele przy otwartych w grudniu 2009 r. stacjach tej firmy na autostradzie A4. Z kolei koncern BP (384 stacje) szuka partnerów do budowy obiektów dwugwiazdkowych na minimum 60 miejsc noclegowych. Już teraz na stacjach partnerskich firmy BP w Polsce działa 26 hoteli. Kolejne mają powstać na trasie A4 przy granicy z Niemcami.

Do zagospodarowania miejsc obsługi podróżnych (MOP) przy autostradach szykują się także Lotos i Orlen. Pierwsza z tych firm współpracuje z siecią hoteli Start. Natomiast Orlen w latach 2010-2011 uruchomi pięć MOP, na których zaplanował hotele.