Budowa trzech odcinków autostradowej obwodnicy Wrocławia A8 kosztuje 4,1 mld zł. Pierwsza część - z Kobierzyc do mostu na Odrze - zostanie zakończona w styczniu 2011 r. Druga - przeprawa przez rzekę - ma być gotowa miesiąc wcześniej.

Ostatni 19-km fragment trasy będzie oddany podczas wakacji 2011 roku. W połowie 2011 roku ma zostać ukończony stadion na wrocławskich Maślicach. Zostaną na nim rozegrane co najmniej trzy mecze piłkarskich mistrzostw Euro 2012. W tle tych potężnych inwestycji toczy się zakulisowa walka o prestiż i wielkie pieniądze.

Władze Wrocławia zorientowały się, że ok. 500-metrowy odcinek ekranów akustycznych montowanych wzdłuż autostrady A8 obok stadionu zasłoni kierowcom widok na stylizowaną na chiński lampion arenę. - Już kilka razy do szefa dzwonił w tej sprawie prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz - mówi anonimowo pracownik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Rafał Dutkiewicz domaga się, by Lech Witecki, szef GDDKiA, zmienił projekt trasy i w pobliżu stadionu zamontował przeźroczyste ekrany zamiast betonowych. O co chodzi? Wrocław przymierza się do ogłoszenia przetargu na głównego sponsora stadionu, który zwykle umieszcza swoje logo zarówno w nazwie, jak i na fasadzie obiektu. Jeżeli będzie on ukryty za kilkumetrowym płotem, firmy mogą obniżyć stawkę.

Sponsor byłby skłonny wyłożyć duże pieniądze, bo droga będzie bardzo ruchliwa - według prognoz po trzypasmowej 35,5-km trasie przebiegającej obok obiektu będzie jeździło nawet 50 tys. pojazdów na dobę.

>>> Czytaj więcej: Drogowcy chcą zasłonić stadion we Wrocławiu

p