Plan, przygotowany przez Stanisława Albrichta ma zapewnić, że budowa metra jest całkowicie realna. Bo trzeba wydrążyć dwa tunele między Starym Miastem a Nową Hutą, tak jednak, by trasa metra nie nakładała się z siecią torów tramwajowych - pisze "Gazeta Wyborcza".

Reklama

>>>Drugą linię metra czas zacząć

Metro miałoby przewozić 12 tysięcy osób w ciągu godziny. Pociągi jeździłyby co minutę. Koszt linii to 2,5 miliarda złotych, czyli sumę, na którą miasto stać. "Przepełnione gadżetami elektronicznymi i niemal wyzłocone metro w Dubaju kosztowało 400 mln zł za kilometr. Kraków złotych klamek nie potrzebuje, więc za kilometr tunelu wraz z infrastrukturą i budową stacji zapłacimy ok. 300 mln zł” - tłumaczy gazecie Albricht.Nie ma co jednak liczyć na szybką budowę - władze na r