Największa sieć supermarketów w Wielkiej Brytanii - Tesco, powiększyła asortyment polskich produktów żywnościowych ze 119 do 211. Sprzedaż tych towarów - po raz pierwszy po kilku miesiącach spadku - zaczęła rosnąć. Tesco uruchomiło również dwujęzyczne strony internetowe po polsku i angielsku, na których prezentuje ofertę polskich produktów. Można na nich sprawdzić, które z nich dostępne są w lokalnym sklepie.

Reklama

>>>Polska żywność podbija świat

Podobnie jak inne działające w Wielkiej Brytanii supermarkety, Tesco zaczęło wprowadzać polskie produkty żywnościowe w reakcji na popyt stwarzany przez polskich imigrantów, których liczbę - w szczytowym okresie - oceniano nawet na 1,2 mln. Sprzedaż wykazywała silną tendencję rosnącą przede wszystkim w 2007 r. Istnieją dwa możliwe wytłumaczenia: Polacy, którzy wyjechali do Polski z powodu recesji wracają na Wyspy, bądź też ci, którzy w Wielkiej Brytanii zostali, mają więcej pieniędzy do wydania.