Należąca do BMW firma Rolls-Royce liczy, że nowym modelem Ghost (Duch) wartym „tylko” 230 tys. euro podwoi sprzedaż aut z 1212 sztuk w br. do 2500 w 2010 r., poinformował na salonie we Frankfurcie jej prezes Tom Purves. Już wcześniej wiceprezes BMW ds. finansów Friedrich Eichner i prezes Daimlera Dieter Zetsche zapowiedzieli zdecydowany wzrost popytu na luksusowe pojazdy pod koniec przyszłego roku.

Reklama

Cena Ghosta stanowi 60 proc. kosztującego aż 400 tys. euro modelu Phantom. "Oferta z Ghostem jest skierowana do całkiem innego segmentu klientów, którzy nigdy przedtem nie mieli do czynienia z Rolls-Royce'm" - podkreśla Purves. Luksusowe pojazdy nic nie zyskały na programie “zamień stare auto na nowe”. Sprzedaż BMW spadła w ciągu 8 miesięcy br. o 18 proc. do 817 tys. pojazdów, a Rolls-Royca nawet o 41 proc. - do 411 sztuk. Niemniej zainwestowano 40 mln funtów w uruchomienie produkcji Ghosta i zatrudniono 150 dodatkowych pracowników. Ma to umożliwić konkurowanie z podobnymi modelami innych producentów aut w cenie ponad 100 tys. dolarów: Bentley,em Volkswagena i Maserati Fiata.

"Rynek super luksusowych aut ma jeszcze sporo do odrobienia. Ale ożywienie tam nastąpi nieco później niż w pozostałych segmentach rynku samochodów" - podkreśla Ian Robertson, szef sprzedaży w koncernie BMW.

Więcej informacji: Rolls Royce liczy na duchy

p

Reklama