Ostrzejszą konkurencję zapoczątkuje Samsung. Spadkom cen będzie dodatkowo sprzyjało umocnienie złotego wobec euro. Wzrost popytu ma być najbardziej widoczny w drugiej połowie roku. Producenci po słabym dla branży 2009 roku oczekują w tym roku ożywienia. Jak szacują, wzrost sięgnie 1–2 proc., co oznacza zwiększenie wartości rynku do 4,8 mld zł. To niewiele w porównaniu z latami 2006–2008, kiedy to rynek rósł w tempie około 10 proc. rocznie. Będzie to jednak dobry wynik, biorąc pod uwagę, że rynek zmalał w zeszłym roku o 2 proc. Osiągnięcie większych wzrostów nie będzie możliwe, także ze względu na słaby początek roku.

Reklama

"Producenci odnotowali dwucyfrowy spadek sprzedaży urządzeń w styczniu i lutym do sieci detalicznych, w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego" -zauważa Wojciech Konecki ze stowarzyszenia CECED Polska, reprezentującego interesy producentów sprzętu AGD.

Marzec zwiastuje już pewną poprawę, a widoczne ożywienie powinno nastąpić, jak ocenia Barbara Ferrazzi, country manager Indesit Company Polska, w drugiej połowie roku. Szansy na zmiany branża upatruje także w chłodnictwie. Mroźna zima zwiastuje na ogół upalne lato, które sprzyja wymianie tego rodzaju sprzętu.

Więcej informacji:Samsung zapoczątkuje konkurencję cenową na polskim rynku AGD

p

Reklama