Około 620 mln zł zebrali w ubiegłym roku główni gracze na rynku ubezpieczeń direct – wynika z sondy przeprowadzonej przez DGP. To o 24 proc. więcej niż rok wcześniej. Cały rynek sprzedaży polis przez telefon i internet można oszacować na około 700 mln zł. Pewnych danych nie ma, bo szczegółowych kwot nie podaje np. Allianz Direct, który – według szacunków konkurentów – jest już istotnym graczem w tym segmencie.

Reklama

"Mogę tylko powiedzieć, że w ubiegłym roku przychody ze składek wzrosły o 42 proc. To najszybciej rosnący kanał dystrybucji" - mówi Paweł Dangel, prezes grupy Allianz w Polsce.

Trzeba też uwzględnić przychody towarzystw, dla których podstawowym kanałem dystrybucji są agenci, bo większość z nich ma już swoje oferty również w internecie czy sprzedają polisy przez telefon. Przychody każdego z takich projektów nie przekraczają kilku milionów złotych rocznie, więc ci ubezpieczyciele nie chwalą się specjalnie przychodami.

Więcej informacji: Polacy coraz chętniej kupują ubezpieczenia w internecie

p

Reklama