Aviva, jako pierwszy gracz na rynku, zaczęła sprzedaż ubezpieczeń samochodowych za pomocą reklam, które zobaczyć mogą tylko osoby korzystające z internetu w komórkach. Kampania ruszyła w OnetLajt, a wkrótce pojawi się w kolejnych serwisach. Branża reklamowa jest przekonana, że w ślad za Avivą pójdą kolejne firmy, bo przybywa właścicieli telefonów pozwalających na wygodne korzystanie z internetu.

Elżbieta Wójcik, wiceprezes Avivy, mówi, że z obserwacji firmy wynika, że osoby korzystające z internetu w komórkach są też bardziej otwarte na nowoczesne usługi. "Jeżeli kampania przyniesie satysfakcjonujące wyniki, na stałe włączymy internet mobilny do naszych działań komunikacyjnych" - podkreśliła Elżbieta Wójcik.

Jak to wygląda w praktyce? Osoby przeglądające mobilne wersje serwisów internetowych zobaczą reklamę Avivy. Po kliknięciu na nią, klient zostaje przekierowany na specjalnie przygotowaną stronę, gdzie może zostawić swój numer telefonu lub od razu połączyć się z konsultantem firmy.

Z modelu „płać za efekt” korzystają banki, telekomy, biura turystyczne, a nawet szkoły językowe i dilerzy samochodów. Ich wydatki, jak szacują specjaliści, przekraczają rocznie 60 mln zł. Dla porównania, wartość całego rynku reklamy internetowej to ponad 1,2 mld zł.

Więcej informacji: Polisy będzie można kupować przez komórkę

p