"Ułożenie tak dużej ilości betonu i przykrycie jej nawierzchnią asfaltową gwarantuje najwyższą jakość tylko w miesiącach letnich" - mówi Kamil Wnuk, rzecznik prasowy PPL. Biura podróży i linie lotnicze, które już od dawna sprzedają letnie wycieczki z Warszawy, jeszcze liczą na zmianę decyzji – zwłaszcza że większość firm nie została poinformowana o planach zamknięcia głównego portu w Polsce. "To jakiś absurd, żeby zamknąć centralne lotnisko, i to w szczycie sezonu" - mówi Rafał Orłowski, dyrektor handlowy Yes Airways.

Piotr Henicz, wiceprezes zarządu Itaka, również nie kryje zaskoczenia. "Wrzesień to szczyt sezonu, mamy duże obłożenie turystów. A największym powodzeniem cieszą się wyjazdy z wylotami w weekend, kiedy jest m.in. najlepszy dojazd do lotniska" - mówi Piotr Henicz.

Mnóstwo wylotów z Warszawy we wrześniowe weekendy zaplanował Neckermann. "Zamknięcie lotniska nastąpi w newralgicznym momencie dla branży turystycznej. Wielu turystów wybiera wrzesień na urlop" -mówi Magda Plutecka-Dydoń z Neckermanna. "Ta decyzja mocno nas zaboli" - uważa Mariusz Szpikowski, prezes Air Italy, który już dziś wie, że linia poniesie z tego powodu dodatkowe koszty. "Trzeba będzie podstawić dodatkowe autokary i przewozić pasażerów z Warszawy do Katowic czy Łodzi" - mówi Mariusz Szpikowski. Ale czy te porty będą w stanie przejąć ruch? Piotr Henicz uważa, że nie

Więcej informacji: Remont pasów startowych sparaliżuje we wrześniu lotnisko na Okęciu

p