Kilka tysięcy osób w niecałe trzy miesiące od uruchomienia usługi kupiło za pomocą SMS książkę, płytę CD i DVD lub kosmetyki recenzowane na łamach konkretnych czasopism. Było to możliwe za sprawą usługi OneStep, którą od września wprowadzili tacy wydawcy prasy, jak Axel Springer Polska (wydający m.in. Newsweek Polska), G+J Polska (m. in. Gala), Burda (m.in. Elle), Agora (np. Avanti), Platforma Mediowa Point Group (np. Machina), Edipresse (np. Viva!) oraz kilka mniejszych.

Reklama

To kolejny sposób wydawców prasy na szukanie nowych źródeł przychodów. Produkty można kupić, wysyłając SMS z kodem na numer publikowany przy danej recenzji. Jeśli jest to pierwsze zamówienie, po chwili oddzwania konsultant, by zarejestrować dane klienta, adres dostawy i potwierdzić zamówienie. Przy każdym kolejnym zamówieniu system odsyła już tylko wiadomość z nazwą produktu i ceną. Trwa to nie dłużej niż 40 sekund. Czytelnicy najchętniej kupują w ten sposób książki (ponad 63 proc. transakcji). Około 20 proc. kupionych towarów stanowią płyty z muzyką.

Więcej informacji: Wydawcy prasy zaczęli sprzedawać książki SMS-em

p