Obecnie coraz częściej główną cechą produktów dla małych firm staje się ich „internetowość”, nie są to już zwykłe konta z dodatkową obsługą przez kanał www. czy telefon. Dzięki temu mniejsze przedsiębiorstwa, a szczególnie mikrofirmy, których według danych GUS przybywa lawinowo, mogą liczyć na tańszą obsługę konta.

Do tej pory w kontach internetowych specjalizowały się mniejsze banki czy instytucje działające głównie w internecie (jak mBank), ale miesiąc temu aktywnie na tym rynku zaczął działać największy bank, czyli Pekao, wprowadzając pakiet Mój Biznes Net, który okazał się produktem przyciągającym do banku nowych klientów. „W ostatnim czasie widzimy zwiększoną sprzedaż kont dla firm. Miesięczna sprzedaż kont firmowych to kilka tysięcy sztuk” – mówi Michał Pacholczyk, zastępca dyrektora Departamentu ds. Klientów Biznesowych w MultiBanku.

Powodem jest spadek cen w tej ofercie – wiele banków nie pobiera opłaty za prowadzenia konta, wyraźnie tańsze są także przelewy, przede wszystkim do urzędu skarbowego czy ZUS. Banki, w których internetowe konta są darmowe, zarabiają głównie na dodatkowych usługach. Przeważnie pobiera się opłaty np. za wydanie karty do konta firmowego.

Więcej informacji: Tanie, internetowe konto bankowe przynętą dla małych firm

p