Szybka Kolej Miejska, Koleje Mazowieckie oraz PKP Intercity – przewoźnicy chcą obsługiwać połączenie lotniska z Warszawą. Mogą jednak nie zdążyć z przygotowaniami do połowy 2011 roku, gdy linia wreszcie ruszy. Ledwie ruszyła budowa niespełna 2-km odcinka torów, które umożliwią kolejowe połączenie centrum Warszawy z lotniskiem Okęcie, a już niemal wszystkie firmy kolejowe działające w Polsce interesują się uruchomieniem przewozów na tej trasie.

Reklama

Gdyby nie czteroletnie opóźnienie w budowie kolejowego połączenia portu lotniczego na Okęciu z centrum Warszawy, pociągi na tej trasie woziłyby pasażerów już od miesiąca. Inwestycja przebiega jednak w ślimaczym tempie i dopiero w tym miesiącu ruszyła budowa niespełna 2 km torów w tunelu, które połączą gotową od dwóch lat podziemną stację pod Terminalem 1 ze zmodernizowaną linią radomską w kierunku Warszawy. Budowa za 234 mln zł zakończy się w połowie 2011 roku.

Więcej informacji: Niedługo na Okęcie dojedziemy pociągiem

p